De vlucht en mijn eerste dag in het bruisende Hong Kong

11 januari 2015 - Hong Kong Island, China

Lieve allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Hong Kong na een goede vlucht. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig 17.35 i.p.v. 12.45 (bijna 5 uur vertraging). Dit had te maken met een vliegtuig dat gewisseld moest worden in Hong Kong. En niet met de harde Nederlandse wind, wat ik eerst dacht.

De vlucht was heel gezellig en ging erg snel doordat Joelle naast me zat. :) Een leuke meid uit Utrecht, die ook op wereldreis gaat voor drie maanden. Misschien dat we elkaar nog kunnen zien in Cambodja. Dat zou erg leuk zijn, want we hadden het erg gezellig. Zij gaat o.a. een rondje Zuidoost Azië doen, maar doet de landen net andersom. Wie weet dat onze wegen elkaar nog kruisen.

Eenmaal op de luchthaven vielen me gelijk 2 dingen op. 1 ze draaien klassieke muziek door de hele luchthaven. 2 er lopen best veel mensen met sars-kleppen voor hun mond. (Sars-kleppen was van mij een favoriet stopwoord op de middelbare school en ze daadwerkelijk aanschouwen deed me gelijk glimlachen). De meer belangrijke aspecten waar je je op een luchthaven mee bezig hoort te houden gingen overigens erg snel. Met een klein halfuurtje stond ik buiten voor mijn bus naar het centrum. Eenmaal in de bus was er een heel lief vrouwtje (letterlijk: 1.50 m) die er bij dezelfde halte uit moest als ik. Ze wilde me wel even de weg wijzen. Erg lief. Helaas wel bij het verkeerde hostel afgezet. Zo heeft Hong Kong 2 hostels met dezelfde naam (handig). Daar wilde iemand anders me wederom naar het goede hostel brengen. Eenmaal daar aangekomen in het goede hostel, word ik op mijn kamer begroet door 2 Koreanen. Ik dacht: als ik binnen 5 min over Guus Hiddink begin, zit ik vast goed. En jawel hoor, ik werd daarna vriendelijk uitgenodigd of ik zin had om met hen samen de stad in te gaan. Dat had ik natuurlijk wel en ging na een kleine opfrisbeurt mee op pad. Tipje voor de dames: verdiep je voor een wereldreis een beetje in sport!

Young en Dung (handige namen voor deze namenkluns) zijn hier al een paar dagen. Dus ik huppelde vrolijk achter ze aan. Ze hadden het plan om naar Kowloon te gaan. Het eilandje tegenover Hong Kong eiland (waar ons Hostel ligt). En daar wilde ze graag naar wat marktjes. Eenmaal daar aangekomen bleek dit de ladiesmarkt te heten. Haha een straat vol met prullaria kraampjes. Ik voelde me gelijk thuis. Daarna gingen we wat eten. Ik werd tijdens het 'kijken kijken nog een te volle backpack, dus niet kopen' gewandel al een beetje flauw. Ik had immers al ruim 30 uur niet meer geslapen en voelde me een beetje slapjes. Het eten was erg gezellig. Young spreekt naast Koreaans, vloeiend Engels en Mandarijns, en legde alles voor me uit. Het werd Noeddle soep, met stokjes uiteraard. De heren eten alles met stokjes en slurpen erg bij het eten(!). Klein cultuurverschilletje. Na het eten hebben we flink gewandeld. Uiteindelijk kwamen we aan bij de haven waar je elke avond om 20.00 een prachtig spektakel kan aanschouwen: the symphony of lights. Alle wolkenkrabbers van beide eilanden Hong Kong eiland en Kowloon vertonen een geweldige lichtshow op muziek. Echt spectaculair en bij de echte wie is de mol kenner bekend uit vorig seizoen. Hoe gaaf is het dan dat je een jaar later zelf in Hong Kong staat?! :)

Daarna was de energie echt op. Eenmaal in het hostel even geskyped met Jelle, maar de verbinding voor bellen is een beetje zwak. Vandaar nu een heel uitgebreid verslag met foto's, zodat iedereen weer op de hoogte is. Net lekker gedoucht en zo de oogjes sluiten. Morgen ga ik weer met de Koreanen en met een stel locals ( die zij kennen) op stap.

Zoals jullie kunnen lezen en zien: het gaat hier allemaal prima. Al leuke mensen ontmoet en het was een lekkere eerste dag. Daarnaast is het hier zo'n 17 graden en zonnig. We schrokken eerst wel: de piloot had het over bewolkt, regen en net iets warmer dan in Amsterdam. Dit valt dus alles mee.

Dikke knuffel,

Laura

1. Mieke:
    11 januari 2015
    nie hau Laura, fijn dat je HongKong gehaald hebt. Stap 1 volbracht :)
    Enjoy!!!!!
    xx muti
  2. Wil en koos:
    Lieve Laura.

Hebben genoten van je eerste verslag en de foto's
    Geniet van alles.
    Kijken uit naar het volgende verslag.

Kus van ons beiden,
    Wil en Koos
  3. Opa Hogervorst:
    11 januari 2015
    eerste brief gelezen en foto's bekeken.Veel plezier
  4. Inez:
    Een goed begin......
    Have fun
    xxxxxx
  5. Nika:
    Lieve Lau,
    Klinkt allemaal al super leuk,
    nog super veel plezier de rest van je reis!!
    Heel veel knuffels + XXXXXXXX-jes Nika
  6. Fréanne Batavier:
    Lieve lau,

Fijn om te horen dat je veilig geland bent! Dat klinkt als een geweldige eerste dag! Wat leuk dat je meteen twee kenners hebt! Veel plezier met de locals morgen!

Dikke kus

Ps: super leuk om als 'niet wie is de mol kenner' maar toevallig vorig seizoen gekeken, te lezen dat je bij de lichtshow bent!! Wat was dat een toffe aflevering en wat gaaf dat jij daar nu bent! xxx
  7. Opa en oma negenman:
    11 januari 2015
    Genoten van je reisverslag.je hebt leuke mensen ontmoet.je hebt dan ogen tekort om alles op te nemen.de oosterse wereld is heel anders.dat hebben wij in Indonesië ook meegemaakt wij hopen dat de rest van reis ook zo voorspoedig mag verlopen.hier is alles goed.veel liefs.
  8. Papa:
    11 januari 2015
    Word heel vrolijk van je eerste verhalen. Fijn dat de reis zo goed ging.
    Benieuwd naar het volgende verhaal.
  9. Marlon:
    11 januari 2015
    Lieve lau! Wat goed te horen dat je al zo'n fantastisch begin van je reis hebt! En jaa ik ken de lichtshow uit wism, wat cool dat jij dag mag zien (: enjoy! Xxx
  10. Marlon:
  11. Marian van Soest:
    12 januari 2015
    Hé ex collega! Gelukkig goed aangekomen! Leuk zeg zo'n 'blog!
    En super dat je al mensen hebt ontmoet waar je mee weg kunt. Hier regen en harde wind...bah!
    Liefs, Marian.
  12. Bep:
    Hoi Laura,
    Nou nou, en dat op de eerste dag? het belooft nog wat te worden meis??
    Wacht je nieuwe ervaringen en foto;s af
    dikke kus Bep
  13. Lisa:
    12 januari 2015
    Lieve Lau, heerlijk om je reisverhalen al te kunnen lezen. Heel fijn dat je gelijk al mensen hebt ontmoet!
    Geniet ervan en ben weer erg benieuwd naar je volgende verslag :)
    Xxx
  14. Stijn:
    Hé Laura,
    Leuk om jouw verhalen te lezen!
    Hong Kong is vast heel leuk en
    de rest zal vast ook heel leuk worden.
    Groetjes Stijn
  15. Michelle:
    15 januari 2015
    Hee Lau! Wat ben ik toch ontzettend jaloers op jou, echt ZO vet! Een beter begin (op de 5 uur vertraging na dan) kun je je van dit avontuur denk ik niet wensen. :) Echt superveel plezier gewenst en ik blijf je blog trouw volgen. :)
    Liefs,
    Michelle