Fietsen door de mooie straatjes in Hoi An

23 januari 2015 - tp. Hội An, Vietnam

Lieve allemaal,

Door het echte vakantiegevoel ben ik inmiddels een giga blunder rijker. Ik heb echt genoten van de stranddagen en een geweldige woestijn excursie in Mui Ne (zie de foto's). Toen ik eenmaal besloot om deze plek te verlaten en ik klaar zat voor mijn bus, reed de chauffeur mij straal voorbij! Lichtelijk in paniek, ging ik verhaal halen. Ik had kennelijk voor die nacht daarvoor mijn plek gereserveerd. Dit is mij geheel ontgaan doordat ik a.m. en p.m. door elkaar had gehaald. Heel snugger! Gelukkig kon ik nog voor diezelfde nacht een plekje reserveren. Dat betekende wel dat ik die nacht en die nacht erna in de bus zou doorbrengen, omdat ik in Nha Trang zo kort mogelijk wilde verblijven. Het bleek ook echt een saaie plek: volgebouwd met Oostblok resorts en mega veel Russen. Er hing gewoon echt een ongezellige, niet Vietnamese sfeer. Ik kwam hier om 6.30 aan en vertrok vervolgens om 19.30 richting Hoi An. Wachtend op de bus kwam ik Lotte (weer) tegen. Je komt overigens de hele tijd dezelfde mensen tegen, super grappig en gezellig uiteraard.

Met Lotte, Nicole en Allisson (Canadese vriendinnen van Lotte) heb ik twee hele leuke dagen in Hoi An gehad. Dit stadje staat, naar mijn mening, terecht op de Unesco wereld erfgoedlijst. Het is hier prachtig. Mooie grote Franse landhuizen staan aan de rivieren of tussen de rijstvelden. En de binnenstad is op z'n Vietnamees chaotisch, maar erg gezellig en mooi. De hele stad bestaat uit mooie huisjes en hangt vol met lampionnen. 'S avonds wandel je echt door een sprookje. Alle backpackers huren hier trouwens fietsen, waardoor je de stad goed kunt leren kennen.

Hoi An is daarnaast bekend om zijn vele kleermakers. In eerste instantie wilde ik niets kopen, omdat ik het nog zo lang moet meeslepen. Maar toen Lotte aan het kijken was voor een jeans en een pak, kon ik de verleiding niet weerstaan. Als ik terug ben in NL wil ik namelijk gaan solliciteren voor een leuke baan. Een mooi pak is dan wel handig. Daarom heb ik mijzelf een mooi, op maat gemaakt, pak (donker blauw) en jurkje (groen/blauw) cadeau gedaan! De kleermakers waren (na het onderhandelen over de prijs) zo vreselijk aardig voor ons. Zakken met bananen, chipjes en kopjes koffie werden ons toegeschoven. En er werd flink wat afgeknuffeld! :) Ik ben er heel erg blij mee, ondanks de extra kilo's. Eenmaal in Australië verscheep ik de kleren en de reisboeken naar huis.

Alles gaat nog steeds goed met me. Morgen ochtend vertrek ik al vroeg naar Hue. Ik had de afgelopen week wel een paar dagen flink last van mijn verstandskies. Op aanraden van de tandarts heb ik een flesje chloorwater gekocht, waarmee ik mijn mond een paar keer per dag spoel. De pijn en het ontstoken tandvlees zijn inmiddels verdwenen. Gelukkig maar, want het was met eten niet prettig. Ook heb ik een klein wondje aan mijn teen, doordat ik eergisteren mijn voet niet hoog genoeg op tilde voor een trapje. Wederom een handige actie, maar allemaal kleine mankementen die de pret helemaal niet drukken! Ik heb het zo erg naar mijn zin! :) Ik ben nog geen moment alleen geweest en ik ontmoet elke dag weer leuke mensen. Over een goede week wil ik in Cambodja zijn, maar eerst nog lekker genieten van Hue, Hanoi en Halong bay in Vietnam.

Ik probeer elke week een verhaaltje te schrijven, maar veel vaker plaats ik tussendoor foto's op facebook en op dit blog. Dus hou de foto's goed in de gaten ;)

Vanuit Hoi An stuur ik jullie wat warmte en zonnestralen! En natuurlijk een dikke knuffel,

Xxx Laura

1. Leanne:
    Hee lieve Lau,

Wat een geweldig leuke dingen maak je allemaal mee! Super leuk om al je verhalen te lezen en alles foto's te zien. Blijven we hier in het koude Nederland een beetje op de hoogte! :)
    Twee van mijn oude huisgenootjes (Fenna en Djura) zijn nu trouwens ook voor vier maanden aan het reizen in zuid-oost azie en australie, dus misschien kom je ze ook nog wel tegen op je reis;)

Liefs xx Leanne
  2. Sam:
    23 januari 2015
    Wat ben je toch een lomperd, haha!

Fijn dat je zo'n plezier hebt daar! Geniet er maar met volle teugen van, maar ik denk wel dat je dat aan het doen bent!

Knuffels en tot in de USA!
    Sam x
  3. Sijmen en Jolanda:
    Hoi Laura,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in het verre Oosten. Ook leuk van al de mensen/vrienden die je daar ontmoet! Heel veel plezier nog en pas goed op jezelf en elkaar!
    Groetjes xxx
  4. Papa:
    23 januari 2015
    heej Lau fijn dat je chloorwater helpt. Stop anders je teen er ook in :)
    Prachtige foto's weer hoor. Ik zie je doos met aankopen wel verschijnen! Veel plezier en blijf maar goed op jezelf passen XX
  5. Papa:
    Hoi Laura,

weer genoten van je mooie verhalen. Hier gaat het ijzelen en is het guur, maar van jouw stories word ik weer een beetje warm.
    Pas goed op jezelf. Biotex-groen of groene zeep is beter voor wondjes dan chloorhexidinegluconaat. Het laatste is een desinfectiemiddel.
  6. Opa Hogervorst:
    24 januari 2015
    Na alle drukte weer even tijd om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken.We doen dat om de beurt.Leuk hoor ! van ons beiden en goed opletten.Wij hebben de 18 de heerlijk gegeten.Jij ook na het strand?Goede voortzetting van je reis.Oma en Opa.